OBUKA

Pridržavajte se saobraćajnih propisa i znakova, budite spremni i na eventualne greške i nesmotrenosti drugih učesnika u saobraćaju, uskladite brzinu sa ostalim učesnicima u saobraćaju, povremeno proverite da niste zaboravili saobraćajne propise i znake, pokažite da posedujete saobraćajnu i opštu kulturu Prilikom vožnje upravljač treba držati sigurno, ali ne previše kruto i u grču čime se stvara napetost i zamor.
Ruke na točku upravljača treba držati kao kazaljke na satu u položaju "deset minuta do dva" kako bi svako skretanje i promena pravca bili bez naprezanja uvek vozite desnom stranom, a pri promeni pravca kretanja ili pri preticanju proverite da li je iza vas drugo vozilo, a preticanje uzvedite tako da ostavite prostor za drugo vozilo, pa se tek onda vratite u desnu stranu. Držite uvek dovoljno odstojanje od vozila koja su ispred vas kako ne bi došlo do neželjenih posledica prilikom eventualnog naglog kočenja. Inače, kočnice uvek proverite posle dužeg perioda neupotrebljavanja auta nogu uvek sklonite sa pedale kvačila i držite je na slobodnom prostoru

A1 kategorija vozila

Motocikli sa radnom zapreminom motora do 125 cm3 i snagom do 11 kW (odnos snage motora i mase nije veći od 0,1 kW/kg) Teški tricikli- voila sa tri točka čija brzina ne prelazi 45 km/h ili čija zapremina motora prelazi 50 cm3 odnosno čiji motor ima snagu veću od 4 kW s tim što u ovu grupu vozačkih dozvola spadaju oni teški tricikli koji imaju snagu motora do 15 kW. Starosni uslov za dobijanje vozačke dozvole je navršenih 16 godina života

A2 kategorija vozila

Motocikli sa snagom motora manjom od 35 kW i odnosom snaga- masa manjim od 0,2 kW/kg Vozač motocikla u kategoriji A2 može upravljati vozilom kategorije A1 Starosni uslov za dobijanje vozačke dozvole je navršenih 18 godina života

A kategorija vozila

Motocikli sa snagom motora preko 15 kW Teški tricikli sa snagom motora preko 15 Kw Starosni uslov za dobijanje vozačke dozvole su navršene 24 godina života osim za one vozače koji poseduju dozvolu za kategoriju A2 najmanje dve godine.
Obuka 01
Obuka 02
Obuka 03
Obuka 04
Obuka 05
Obuka 06

Način polaganja ispita vožnje.

Poligonska radnja je pocetak ispita. - Izvlacite putanju polaganja ispita, koju cete u toku obuke proci vise puta. - Na samom polaganju je dozvoljeno na napravite 16 gresaka i da ispit bude pozitivan.

L za auto skolu

Probna vozacka dozvola traje 12 meseci, a mogucnosti sa probnom dozvolom su:

  • Može se koristiti samo na teritoriji Republike Srbije
  • Zabrana upravljanja vozilom u periodu od 23:00-05:00
  • Zabrana upotrebe telefona i drugih sredstava za komunikaciju
  • Brzina kretanja vozila ne sme biti veca od 90% od brzine koja je dozvoljena na delu puta kojim se vozilo krece
  • Motorno vozilo kojim upravlja lice koje ima probnu vozacku dozvolu, mora biti oznaceno posebnom oznakom “P” •
  • Vozac koji ima probnu vozacku dozvolu, a nema navršienih 18 godina života, ne sme da upravlja vozilom bez nadzora lica, koje ima vozacku dozvolu B kategorije najmanje 5 godina
  • Sa probnom vozackom dozvolom nije moguce upisati obuku za druge kategorije.

Obuka iz prve pomoći

Uspesnom saradnjom sa domom zdravlja VIZIM, u mogucnosti smo da Vam omogucimo besplatan kurs iz prve pomoci. Profesionalo i strucno osoblje ove kuce, naucice Vas kako da reagujete u pojedinim situacijama koje su od zivotnog znacaja. Kako da u najkracem vremenu pomognete povredjenoj osobi ili sebi. Bez cekanja i zakazivanja kurs zavrsavate za jedan dan.

vizim logo

Upis

Upis

Šta je sve potrebno za upis u auto školu?
Da kandidat ima navršene godine starosti propisane zakonom za kategoriju za koju se obučava, važeća lična karta, lekarsko uverenje

U auto školi potpisujete ugovor kojim je regulisan način obuke i način sprovođenja i organizovanja ispita, pri čemu je potrebna lična karta, a za maloletna lica je potrebno i prisustvo roditelja za potpis ugovora.

Probna vozacka dozvola traje 12 meseci, a mogucnosti sa probnom dozvolom su:

  • Može se koristiti samo na teritoriji Republike Srbije
  • Zabrana upravljanja vozilom u periodu od 23:00-05:00
  • Zabrana upotrebe telefona i drugih sredstava za komunikaciju
  • Brzina kretanja vozila ne sme biti veca od 90% od brzine koja je dozvoljena na delu puta kojim se vozilo krece
  • Motorno vozilo kojim upravlja lice koje ima probnu vozacku dozvolu, mora biti oznaceno posebnom oznakom “P”
  • Vozac koji ima probnu vozacku dozvolu, a nema navršienih 18 godina života, ne sme da upravlja vozilom bez nadzora lica, koje ima vozacku dozvolu B kategorije najmanje 5 godina
  • Sa probnom vozackom dozvolom nije moguce upisati obuku za druge kategorije.

Nekoliko saveta za dobru i sigurnu vožnju

Pridržavajte se saobraćajnih propisa i znakova, budite spremni i na eventualne greške i nesmotrenosti drugih učesnika u saobraćaju, uskladite brzinu sa ostalim učesnicima u saobraćaju, povremeno proverite da niste zaboravili saobraćajne propise i znake, pokažite da posedujete saobraćajnu i opštu kulturu Prilikom vožnje upravljač treba držati sigurno, ali ne previše kruto i u grču čime se stvara napetost i zamor.
Ruke na točku upravljača treba držati kao kazaljke na satu u položaju ,,deset minuta do dva,, kako bi svako skretanje i promena pravca bili bez naprezanja.
Uvek vozite desnom stranom, a pri promeni pravca kretanja ili pri preticanju proverite da li je iza vas drugo vozilo, a preticanje uzvedite tako da ostavite prostor za drugo vozilo, pa se tek onda vratite u desnu stranu. Držite uvek dovoljno odstojanje od vozila koja su ispred vas kako ne bi došlo do neželjenih posledica prilikom eventualnog naglog kočenja. Inače, kočnice uvek proverite posle dužeg perioda neupotrebljavanja auta, nogu uvek sklonite sa pedale kvačila i držite je na slobodnom prostoru

  • Saveti za vožnju po kiši

    Saveti za vožnju po kiši

    Kiša je čest pratilac vožnje, a obilne padavine često mogu da dovedu i do prekida saobraćaja jer je pored velike količine vode na kolovozu i vidljivost maksimalno smanjena. Brzina u takvim uslovima mora se prilagoditi i smanjiti od 30 do 50%.
    Dubina ,,šare,, na gumama takodje je bitan faktor za bezbednu vožnju u takvim uslovima, pa svakako treba izbegavati vožnju sa ,,izlizanim,, gumama. Ne bi trebalo dozvoliti da se vodena para kondenzuje u unutrašnjosti vozila, pa treba koristiti ventilaciju i grejanje, a u vožnji po kiši treba obavezno koristiti srednja svetla. Ponekad je dobro vozilo parkirati i sačekati da kiša ili nevreme posustanu i uslovi za vožnju postanu bezbedniji.
    Posebnu pažnju treba obratiti na pojavu koja je poznata pod nazivom akvaplaning, kada se izmedju kolovoza i pneumatika stvara odredjeni sloj vode tako da pneumatici praktično nemaju dodir sa kolovozom, kada može doći do zanošenja i gubitka kontrole nad vozilom. Klizav kolovoz, inače, pa i u uslovima kiše, zahteva prvenstveno prilagodjavanje brzine, naročito na putevima gde se traktori i seoska vozila uključuju sa sporednih puteva i često nanose odredjenu količinu zemlje i blata, što takodje može biti opasno u slučaju nepažljive vožnje. Mali, ali korisni saveti: ukoliko pri kišnom vremenu pregori elektromotor brisača, vetrobran možete namazati duvanom od cigarete pa se voda neće zadržavati, već će se slivati u sitnim mlazevima i vožnju ćete moći da nastavite do prve radionice da biste sprečili zamagljivanje stakala iznutra, namažite ih glicerinom, pa ispolirajte krpom i izvesno vreme stakla se neće magliti

    Smanjiti brzinu

    Klizav put

  • Saveti za vožnju zimi

    Saveti za vožnju zimi

    Podsećamo, zimsku opremu čine zimske gume na pogonskim točkovima ili sve četiri radijalne gume sa dubinom šare najmanje 4 mm, kao i lanci koji se po potrebi montiraju. Nije lože za zimske uslove vožnje poneti i lopatu, malo peska, staru ponjavu, metlicu za čišćenje stakla, sprej protiv zamrzavanja stakla, sprej za bravice. Pre startovanja automobila u zimskim danima obavezno prvo treba očistiti sneg i led sa krova i staklenih površina, treba proveriti uredjaj za grejanje, uvek napuniti rezervoar gorivom, jer u slučaju zastoja na putu moći ćete da se grejete. Kada ima snega i leda po putu, najbolje je voziti pod malim gasom i u nižem stepenu prenosa. Najbitnije je da se ne prave nagli pokreti volanom ili kočnicom, ako je potrebno smanjiti brzinu, treba kočiti motorom, odnosno ubaciti u niži stepen prenosa, pažljivo da se vozilo ne zanese. U tim trenucima treba zaboraviti na nožnu kočnicu, pogotovo kad vozilo ima zadnju vuču. Prilikom vožnje po dubokom snegu, treba upravljač držati pravo da prednji i zadnji točkovi imaju isti pravac kretanja. Ako automobil ,,šlajfuje,, treba pokušati kretanje unazad, a ako to ne uspe onda pod točkove treba staviti pesak, granje, krpe i sl. Male “cake”: -Ukoliko u zimskim uslovima ostanete na putu zbog kvara ili zastoja na putu, a nemate dovoljno goriva, pomoći će obična sveća koja će temperaturu u kolima podići i do 10 C! pre nego što zahladni, u bravice na automobilu stavite glicerin pomoću pipete ili starog šprica za injekcije - Ujutru,nakon startovanja motora ne krećite istog časa, jer se tek posle 10-ak sekundi stvori dovoljan pritisak da ulje dospe do svih mesta za podmazivanje

    Obavezan Antifriz

    Obavezni lanci

  • Vožnja po magli

    Vožnja po magli

    Na putevima trasiranim duž rečnih tokova, po dolinama i kotlinama magla je često prisutna u jutarnjim i večernjim satima, što od vozača zahteva posebnu opreznost i pralagodjenu vožnju. Naime, u uslovima smanjene vidljivosti neophodno je držati bezbedno rastojanje, uvek voziti desnom stranom puta i izbegavati preticanje i zaustavljanje na otvorenom putu. Za vožnju po magli i sumaglici u noćnim i dnevnim uslovima, najbolje je koristiti srednja i svetla za maglu, koristiti svetlosne signale (npr. upaljena sva 4 migavca) i po potrebi sirenu. Ovakvi uslovi za vožnju zahtevaju dovoljno goriva zbog povećane potrošnje, kao i potpuno ispravna svetla i brisače, što je i inače obaveza svakog vozača za bezbedno učestvovanje u saobraćaju.

  • Priprema za duža putovanja

    Priprema za duža putovanja

    Na dužim relacijama, automobil je podvrgnut naprezanju više nego što je to uobičajeno, često natovaren do krajnje granice a u relativno kratkom vremenu prelazi se velika kilometraža u različitim uslovima – kiša, vetar, nadmorska visina, loš put … Zato preporučujemo da sami ili kod automehaničara, kod kojeg održavate vozilo, pre puta obavite mali test, što podrazumeva da se vizuelno spolja pogledaju pneumatici, brisači, signalna svetla, brava na vratima, da li curi ulje ili tečnost iz hladnjaka. Svakako proverite kočnice, pred duži put promenite ulje u motoru i prečistač ulja, uvek ponesite litar rezervnog ulja. Proverite filter za vazduh i po potrebi ga promenite, to isto treba uraditi sa kaiševima alternatora i ventilatora. Dobro je da majstor zameni i stara platinska dugmad novim, očisti ili zameni svećice, proveri akumulator i nivo elektrolita u njemu, doda kočiono ulje ako je potrebno, a ne zaboravite i vodu u rezervoaru za pranje vetrobrana. Na dužim relacijama savetujemo da se pauze u vožnji prave na svakih 100-ak kilometara uz osvežavanja bezalkoholnim napicima, najbolje vodom, čajem i negaziranim sokovima, uz laku ishranu i svakako bez konzumiranja lekova koji mogu da utiču na pad koncentracije i izazovu pospanost.

  • Vožnja po udarima vetra

    Vožnja po udarima vetra

    Svi automobili ne reaguju podjednako na udare vetra, a to zavisi od tipa vozila, težine, brzine kojom se vozi, vrste kolovoza itd. Najneprijatniji su tzv. bočni udari vetra na mostovima, u krivinama, prevojima, usecima ili brisanom prostoru. U takvim uslovima neophodna je potpuna koncentracija i pravovremeno reagovanje, prilagodjena brzina, čvrsto držanje upravljača, oprez pri korišćenju kočnica i umerenost u korišćenju gasa. Automobili sa pogonom na zadnje točkove i motorom koji je pozadi su osetljiviji na bočne udare vetra, dok su vozila sa motorom koji je napred, a pogon na zadnjim točkovima, nešto stabilniji. Naravno, što je automobil lakši, sa većom karoserijom i bez tereta, više je izložen bočnim udarima vetra i zato je nestabilniji.

Google map

Naša lokacija

Mihajla Valtrovića 36
Žarkovo 11030 , Beograd

Telefon: +381 (0) 11 2 36 26 36

FACEBOOK

KAKO DO NAS?

Adresa: Mihajla Valtrovića 36
Žarkovo 11030 , Beograd
Telefon: +381 (0) 11 2 36 26 36
Mobilni: +381 (0) 65 23 22 618
E-maill: office.fiva@eunet.rs